הכל על סוגי כתרים לשיניים, ואיך לבחור נכון

אז הלכתם לרופא השיניים וגיליתם שאתם צריכים לעשות כתר. במאמר הבא, נסביר לכם בקצרה כמה סוגים של כתרים ישנם בעולם הרפואה היום, ואיך צריך להתאים את סוג הכתר שמתאים לכם.

כל כתר מורכב מ2 שכבות, האחת היא השכבה החיצונית הנראית לעין, ועשויה מחרסינה, השנייה היא שכבה פנימית (ליבת הכתר). 

בשנים האחרונות ישנה התפתחות טכנולוגית בעולם רפואת השינים וכיום ישנם מגוון רחב של כתרים, המאפשרים לרופאי השיניים להתאים את סוג הכתר ללקוח.

לפניכם רשימת הכתרים שקיימים היום בעולם רפואת השיניים:

1. כתר חרסינה – זהו סוג כתר שמעניק לשיניים תוצאה אסתטית ברמה גבוהה מאוד, ומשתמשים בו לרוב עבור שיניים קדמיות. החיסרון בכתר זה הוא שעל מנת להלביש אותו, ישנה צורך בהשחזת השן, מה שמצריך מרופא השיניים טכניקה ומיומנות גבוהה.

2. כתר קפטק או גלוונו – בכתר זה ישנו אחוז גבוהה של זהב, זוהי אלטרנטיבה אסתטית טובה שבעבר היוותה פתרון טוב לרופאי השיניים, אך פחות היום בעידן שלנו.

3. כתר EMAX – כתר חרסינה שעבר תהליך דחיסה ועיבוד בתנאי לחץ גבוהים, כך שהכתר עצמו הוא מאוד חזק ובעל עמידות גבוהה ביחס לכתרים האחרים. עלותו של הכתר הזה הינה יותר גבוהה מאשר כתרים אחרים.

4. כתר זירקונה – כיום נחשב לכתר היוקרתי ביותר, זה משום שהוא בנוי מחומר גלם דמוי יהלום מלאכותי ללא מתכת כלל. מלבד חומר הגלם היוקרתי כתר הזירקוניה מתאים את עצמו באופן מושלם לחניכיים, הוא נחשב לחומר עמיד וחזק שיכול לשמש אתכם לאורך שנים ויתן לכם תוצאה אסתטית מצויינת. ניתן להתאים את צבע הכתרים לצבע השיניים במדוייק כך שלא יהיה ניתן לזהות בית הכתר לשן הטבעית שלכם.

5. כתר יצוק – עשוי ממתכת, ךךא ציפוי חרסינה ומתאים לשיניים אחוריות בלבד

6. כתר חרסינה מאוחה למתכת – שילוב של מתכת חזקה עם ציפוי חרסינה המולבש מעליה.