כתוב את הכותרת כאן

כיצד רופא שיניים יכול לעזור למטופל להתמודד עם פחד מטיפולי שיניים

 

מן הידוע הוא שלא מעט אנשים, מבוגרים וצעירים, מפחדים מטיפולי שיניים. פחד אשר נובע בין היתר מטראומות ישנות, טיפולים לא מוצלחים מהעבר, אופי הטיפול והמכשירים השונים בהם רופא שיניים משתמש במהלכו.

על מנת שהרופא יוכל לבצע את הטיפול שהוא נדרש בצורה מוצלחת, הוא צריך לדעת כיצד לעזור למטופל שלו להתגבר על הפחד, או לפחות כיצד להתמודד איתו בצורה כזו שהוא לא יפריע למהלך הטיפול. רופא טוב יודע, שהמטופל לבדו לא יכול להתמודד עם הפחד שלו מפני טיפולים, ואי אפשר גם לחכות עד אשר הוא יתמודד או יטפל בו, שכן זה יגרום לדחיית הטיפול ועלול לגרום להחמרה של הבעיה שקיימת אצלו בשיניים.

לכן, רופא שיניים צריך לדעת כיצד לעזור למטופלים שלו להתמודד עם הפחד שלהם מפני הצפוי להם בטיפול. ישנם כלים שונים כיצד לעשות זאת, וכל אחד צריך למצוא את הדרך שלו כיצד לעזור בצורה אפקטיבית על פי סוג המטופל, סוג הפחד שהוא חווה ואופי הטיפול שהוא אמור לעבור אצלו.

צריך לומר, רופא שיניים לא יכול להתעלם מפחד של מטופליו אלא הוא צריך לתת לו מקום, שכן אם הוא יתעלם ממנו הוא לא ייעלם אלא הוא עלול רק להתגבר, מה שיכול להשפיע לרעה על אופי הטיפול והתוצאות שלו. לכן זה לא יהיה נכון להתייחס לטיפול שיניים רק באופן מעשי אלא גם צריך להתייחס אליו, באופן פסיכולוגי, במובנים רבים.

כיצד רופא שיניים יכול לעזור בהתמודדות עם הפחד

ראשית, רופא שיניים צריך להקרין למטופלים סביבה נוחה, סביבה נעימה, שהם ירגישו בנוח כשהם מגיעים אליו. זה אומר שהמרפאה צריכה להיות מעוצבת בצורה יפה ומרשימה, זה אומר שהוא עצמו צריך להיות חייכן, סבלני, נעים, לגרום להם להרגיש כאילו הם באים לחבר ולא לרופא שיניים כפי שהם נוהגים לראות אותו ומפחדים.

שנית, הרופא צריך להיות קשוב למטופלים שלו, לתת מקום לפחדים שלהם. בין אם זה לפני הטיפול ובין אם זה במהלכו. הוא צריך להסביר למטופלים על אופי הטיפול, להיות מוכן לענות על כל שאלה, לתת להם לומר לו את אשר על ליבם ולהרגיע אותם. כמו כן, במהלך הטיפול הוא צריך לשאול אותם איך הם מרגישים, להפסיק אם כואב להם, וכל הזמן להיות קשוב למה שהם חווים.

שלישית, על מנת להתמודד עם הפחד של המטופלים, רצוי שהרופא ישתמש באלמנטים מסוימים שיכולים לעזור. זו יכולה להיות מוזיקה שתתנגן בזמן הטיפול ותרגיע אותם, יש כמובן אפשרות להעמיד מסך טלוויזיה מולם שיוכלו להתרכז בתוכנית שמשודרת, יש רופאים שרוכשים הכשרה בשביל להשתמש בהיפנוזה על מנת להרגיע את המטופלים לפני ובזמן הטיפול. אלה דברים שאולי נשמעים לא רלוונטיים, אך הם מאוד יכולים לעזור בהתמודדות עם פחד מטיפולי שיניים.