מהן השיטות המקובלות להתקנת שתלים דנטליים

התקנת שתלים דנטליים הינה אחת הפעולות הכירורגיות המבוקשות ביותר בעולם רפואת השיניים. שתלים דנטליים מחליפים בצורת מושלמת את השיניים הטבעיות, ורבים לא מרגישים את ההבדל ואף שכחו שפעם לא היו להם שיניים. רוב השתלים עשויים מטיטניום, על מנת למלא מקום של השורשי שן החסרים בפה.

באילו מקרים מומלץ לבצע התקנת שתלים דנטליים

ישנם כמה מקרים אשר כדאי לעשות התקנת שתלים דנטליים:

  1. במידה וחסרות שיניים, יש אפשרות להחליף אותם בלי לפגוע בשיניים הטבעיות האחרות. ניתן לעשות הרדמה מקומית והתרבות כירורגית קלה.
  2. המקרה השני הינו אם חסר מספר שיניים אחוריות, ניתן להחליף את התותבות על ידי התקנה מספר שתלים. ישנם כמה חסרונות, כגוון הרגשה לא נעימה בפה, תחושה של גוף זר בפה וכדומה. 
  3. המקרה השלישי הינו חוסר שיניים בלסת.
  4. ניתן גם לבצע התקנת שתלים דנטליים בתמיכה תותבת בעזרת שתלים. לפעמים תותחנות לא נוחות בפה בגלל סיבות שונות, כגון פצעים שהן יכולות לגרום. במקרים אלו יש אפשרות להתקין מספר שתלים בלסת.

4 שיטות להשתלת שיניים

ישנם שיטות שונות להשתלות שיניים המתאימים לכל טיפול:

  • שיטת ההשתלה ביום אחד הנקראת גם שיטת המעמסה מידית. הרופא אשר מבצע את ההשתלות האלו מחליט אם לעשות למטופל את ההשתלות ביום אחד, כך שהוא יוכל לצאת מהמרפאה עם שיניים חדשות. ישנם כמה פרמטרים אשר תלויים בהחלטה של הרופא, כגון, גודל ומספר השתלים, מצב בריאותי של המטופל, מורכבות המקרה ואם הייתה הכנה מוקדמת עם הרופא שיניים המטפל.
  • השיטה השנייה של ההשתלות הינה הנחייה כירורגית ממוחשבת. בתקופה האחרונה, רופאים רבים משתמשים בשיטה חדשה המאפשרת לחשב איך תבצע הכירורגיה של המטופל, באמצעות תוכנה לתכנות תלת מימדי. תוכנה זו מאפשרת דיוק, יציבות ושליטה על פעילויות הכירורגיות. בנוסף לכך, הרמה של הבטיחות עולה, עם זאת הסיבוכים יורדים. אחרי כל ניתוח כירורג, כל רופא יכול לחזר ולשפר את הביצועים שלו.
  • השיטה השלישית הינה השיטה ALL ON 4" " המתבססת על ארבעה שתלים. שיטה זו הינה שיטה חדשנית, ולא מאפשרת להתקין יותר מארבעה שתלים. ניתן לבחור בה במקרה שהמטופל לא יכול או לא מעוניין לבצע בניית עצם. שיטה זו אינה מתאימה לכם מטופלים, כך מומלץ מאוד להתייעץ עם הרופא שיניים המטפל מכוון  שזוהי שיטה שמשתמשים לעיתים קרובות.
  • השיטה האחרונה הינה שיטה הנקראת "רובודנט", והיא השתלה בעזרת הדמיה תלת מימדית. המכשיר מאפשר תכנון מדויק של ההשתלות, ובזמן הניתוח הוא מכוון את הרופא בעזרת מצלמה מדויקת. הרופא צופה במחשב ותוך כדי יכול בצע את השתלת שיניים למטופל. שיטה זו חדשנית ומאפשרת כירורגיה בטוחה למטפל.

לאחר השתלות שיניים

לאחר השתלת השיניים מומלץ לאכול מוצרים קרים ורכים או נוזלים, ויום למחרת ניתן כבר לצחצח שיניים כרגיל. לפעמים הרופאים ממליצים לקחת אנטיביוטיקה המתאים למטופל. לאחר 10 ימים של ההשתלה, ניתן לבצע את הוצאת התפרים. ישנם מצבים שכדי לחזור לרופא שיניים המטפל על מנת לעשות בדיקה קלילה ומהירה. בנוסף לכך, ישנן גם תופעות לוואי או סיבוכים לאחר השתלות שיניים. בימים הראשונים אפשרות להרגיש נפיחות וכאבים בפה. ניתן לפעמים לראות שהתפתח שטף דם מקומי, היכול להיות כחול או