כל מה שאתם צריכים לדעת על השתלות שיניים

השתלת שיניים היא הליך רפואי בו מתקינים שיניים סינטטיות במקום שיניים רקובות או כאלו שנעקרו. השתלת שיניים היא בעיקר עבור אנשים אשר איבדו שיניים או שמצב השיניים שלהם אינו מאפשר שימוש נוח בהן ומכביד על אורח חייהם. בניגוד למה שאנשים נוטים לחשוב הצורך בהשתלת שיניים לא חייב להיות רק בגילאי 55 או 60+ אלא החל מגיל 40. אז איך מתבצעת השתלת שיניים, האם כל אחד יכול לעבור השתלת שיניים והאם ניתן לעשות השתלה בהרדמה מלאה? המשיכו לקרוא.

לפני שנדבר על איך מתבצעות השתלות שיניים, חשוב להבין שלפני כל מהלך הנוגע ברפואת שיניים, כדאי להתייעץ עם יותר מרופא שיניים אחד, רק כדי לוודא שאכן התהליך שנאמר לכם שאתם צריכים לעבור הוא התהליך הנכון עבורכם וכמובן גם מבחינת המחיר. רופאים מסוימים לא מכירים את כל השיטות החדשות ויכולים להטעות אתכם שלא בכוונה ולכן בדיקה אצל יותר מרופא אחד היא חשובה.

איך מתבצעת השתלת שיניים?

לפני ההליך הרפואי, הרופא חייב לבצע מספר בדיקות ואבחונים הכוללים: בחינת ההיסטוריה הרפואית של המטופל (אלרגיות, מחלות, טיפולים קבועים וכד'), היכרות עם הרגלי האכילה והעישון של המטופל ומספר בדיקות שונות בחלל הפה והשיניים. השתלת השיניים מתרחשת בדרך כלל תחת הרדמה מקומית ולוקחת מספר דקות לכל שן. שלושת השלבים העיקריים לאחר הבדיקות המקדימות יהיו קיבוע השתל, חשיפת השתל והתקנה סופית.

האם כל אחד יכול לעבור השתלת שיניים?

התשובה היא חד משמעית לא. הרגלי אכילה ועישון לא בריאים, מחלות מסוימות כמו סכרת או מחסור בעצם הלסת יגרמו לכך שלא תוכלו לבצע השתלת שיניים או לפחות לא השתלת שיניים רגילה. לחלק מן הבעיות האלו עדיין לא מצאו פתרון אך לחלקן, כמו מחסור בעצם הלסת, דווקא כן. על מנת לבצע השתלת שיניים אצל אנשים שהם מחוסרי עצם יש לעבור תהליך מיוחד הנקרא השתלה בזאלית.

מהי השתלה בזאלית?

השתלה בזאלית היא תהליך של השתלת שיניים שלא על עצם הלסת אלא על העצם הבזאלית. השתלה זו נעשית ביום אחד בלבד (התהליך) כשלאחר שבוע עד עשרה ימים יוכל המטופל לקבל את שיניו החדשות והקבועות. היתרון של השתלה זאת (מעבר לכך שהיא מתאימה למחוסרי עצם), הוא שהיא מאוד מהירה, מחזיקה למשך שנים ארוכות והיא נעשית תחת הרדמה מלאה, כך שלא תרגישו בשום כאב בזמן התהליך. את ההשתלה הבזאלית ניתן לעשות אצל רופאים מומחים להשתלה בזאלית בלבד.